Wywiad

 
 
 
Rahim
(rozmawiał CrasheR)


CrasheR: Witam drogi Rahimie. Na początku chciałbym życzyć Ci wesołych świąt, które już co prawda trwają oraz udanej zabawy sylwestrowej. Myślę, że możemy przejść do pierwszego pytania. Jak trafiłeś na scenę?
Rahim: Witam i wzajemnie. Cóż na scenę trafiłem właściwie przez przypadek. Nim zacząłem bawić się makerem modowałem grę Gothic, któregoś razu zauważyłem jak na forum o tej tematyce niejaki Caesum wspomniał coś o makerze, postanowiłem sprawdzić co to jest i tak w styczniu 2012 roku po ściągnięciu makera z Twierdzy zarejestrowałem się na Ultimie ( tak wiem, każdy myśli że pochodzę z Gospody, nic bardziej mylnego). Po dodaniu kilku komentarzy jednak zrezygnowałem z forum i po odkryciu makera 2003 i skupieniu się na nim. W grudniu 2012 roku dołączyłem do Gospody, gdzie siedzę do dziś.

CrasheR: W takim razie mnie również udało Ci się oszukać. Do tej chwili przekonany byłem, iż pochodzisz w stu procentach z Gospody. Drugie pytanie będzie chyba najczęściej słyszanym/widzianym na forach, jednakże muszę Cię o to zapytać. Skąd czerpiesz inspiracje?
Rahim: Właściwie to z wszystkich możliwych źródeł, zdarza się że gadam z znajomymi i zaraz wpada mi coś do głowy, po czym staram się to przenieść na grę, oglądam film i widzę coś co mogło fajnie by wyglądać w grze i staram się to odzwierciedlić, a czasami po prostu tworzę coś spontanicznie, pokazuje to takim osobom jak Kleo, Aki, Reptile, Dragon Kamillo, Skaciu czy Preki. Jeśli im się podoba, robię to dalej.

CrasheR: Dość oryginalnie. Ile tytułów udało Cię się już łącznie ukończyć w taki sposób?
Rahim: Cóż samych pełnych gier (nie wszystkie były pokazane na scenie) sześć z czego mieliście okazję ujrzeć Not X 95 v.1.1, Sereitei - Dwór Czystych Dusz, Prosiałke, Lorda Drachanela i Weteszkę. Z czego dwa ostatnie to projekty dla znajomych, Weteszka to gra z okazji urodzin mojej bliskiej koleżanki, a Lord Drachanel to projekt dla Zombika o mnie, o nim i Kleo w krzywym zwierciadle. Mam też dema, jest ich sporo i mam cichą nadzieję, że kiedyś je pokończę :d

CrasheR: To bardzo dobrze, trzymam za to kciuki. Nawiązując do Zombika. W różnych miejscach na forach (i nie tylko) zauważyć można, iż jesteście dość blisko. Jest to efekt forumowej przyjaźni, czy może poznaliście się w realnym świecie?
Rahim: Nie, nie. To znajomość internetowa chociaż nasze dane personalne nie są nam obce. Właściwie to nasza znajomość zaczęła się od naszych projektów Sereitei - Dwór Czystych Dusz i Rycerza Śmierci: Zew Krwi, do których mam wielki sentyment Dzięki nim dzieliliśmy się wrażeniami z tworzenia, naszymi inspiracjami, aż poznaliśmy się lepiej, w między czasie dotarła jeszcze Kleo, we troje dostaliśmy się do Twierdzy RPG Makera i tak do tej pory trzymamy się razem.

CrasheR: Czyli forum spełniło swoje zadanie. Połączyło trójkę pasjonatów, którzy są w bardzo podobnym stopniu pozytywnie zakręceni :) Dobrze, ruszajmy dalej. Nadszedł czas Golden Forków. Jak przeczytać można na forum Gospody, pięć na siedem gier w kategorii RM2k3 zostało wydane przez Zombika. Jest to dość duża konkurencja. Myślisz, że dostaniesz się na podium?
Rahim: Hah, nie, nie myślałem tak. Właściwie to zrezygnowałem z GF i wycofałem swoje Sereitei, które zostało automatycznie dodane. GF to tak naprawdę konkurs mający skupiać twórców, których trzeba popychać do tworzenia gier. Moim zdaniem, nie muszę być nagradzany za stworzenie gry, samą nagrodą jest już dla mnie to, że zagrają w nią ludzie na scenie, nie mniej jednak startowałem w pomniejszych konkursach GFS, aby nie było, że olałem święto sceny. Co do Zombika to nasz następca Skacia, produkuje gry jedna za drugą, co lepsza - one żyją! Jego duszą i uczuciami, nie znam drugie takie osoby, która potrafiłaby przelać siebie w swoje gry, dlatego też trzymam kciuki za niego.

CrasheR: Prawdą jest, iż Zombik to twórca z krwi i kości. Pluje grami, niczym AK-47 i mimo, iż również trzymam za niego kciuki powinienem skupić się na Twojej osobie, dlatego skoro jesteśmy już w temacie GF'ów chciałbym zapytać Cię o twój projekt, który bierze udział w kategorii zapowiedź, a mianowicie "Pokemon Zefir GBC". Na czym polegać będzie rozgrywka w tej grze? Które pokemony z dwóch pierwszych generacji pojawią się w projekcie, a może wymieszasz je wszystkie?
Rahim: Hah, ten projekt to właściwie moje dzieciństwo i mimo, iż robię go teraz bardzo powoli to nadal go robię. Wychowałem się na GBC Pokemon Crystal i zawsze chciałem stworzyć własną wersję, później zobaczyłem poki Marcosa i coś tam tworzyłem, jednak bardzo tęskniłem za grafiką Cristali, więc rozpocząłem nowy projekt na własnoręcznie ripowanych w większości grafikach. Postanowiłem stworzyć własny system walki i cały mechanizm gry. Chwilowo mam błędy z systemem ewolucji, więc projekt nie rusza się fabularnie do przodu.

CrasheR: Ważne jest to, że prace nadal trwają, a ty spełniasz się robiąc to co lubisz. Myślę, że to na dziś wszystko. Bardzo dziękuję za wywiad i mam nadzieję, że jeszcze kiedyś będzie mi dane zadać Ci kilka pytań. Pozdrawiam, CrasheR. :)
Rahim: Także mam taką nadzieję =)

 
 
www.000webhost.com