Wywiad

 
 
 
Cydyn
(rozmawiał Rahim)

Z Cydynem, mało znanym redaktorem Twierdzy RPG Makera, który postanowił opowiedzieć nam o swoich początkach z makerem rozmawiał Rahim.

Cześć Cydyn, od ponad pół roku nie widać cię na scenie, po tym jak wydałeś swoją pierwszą grę, która niestety nie znalazła zbyt wielu fanów zniknąłeś. Mógłbyś nam opowiedzieć czy przez ten czas zgłębiałeś swoje umiejętności w makerze?
Czasami. Po wydaniu mojej pierwszej gry zniknąłem , ponieważ kontynuowałem tworzenie drugiej gry. Często było tak, że po prostu nie miałem czasu, żeby polepszyć sie w tworzeniu gier. Myślę tylko, że po poprawieniu trochę moich umiejętności , będę...  mógł tworzyć lepiej i pokazywać lepsze projekty.

Gdy dołączyłeś do sceny, rozpocząłeś pracę w RPG Makerze 2k3, skąd ten wybór? Czy nadal jest to twój ulubiony maker?
Nie kontynuuje już prac na 2k3. Wybrałem ten program, ponieważ na początku najbardziej mi sie spodobał. Spodobała mi sie w nim grafika i trudność związana z tworzeniem właśnie w tym programie. Teraz tworze w VX , lecz nie jest to aż tak zajmujące jak na 2k3.

Pamiętam praktycznie twoje początki na scenie. Chciałbym, abyś nam opowiedział conieco o tym, jak ją odkryłeś, jak zostałeś redaktorem na Twierdzy, a także czy masz jakieś plany związane z dalszym przebywaniem na scenie?
Scenę odkryłem przypadkowo. Spodobały mi sie gry na komputer i wpadłem na pomyśł, żeby stworzyć jakąś grę. Wtedy odkryłem scenę. Nie myślałem nad dołączeniem do Twierdzy, myślałem tylko, żeby tworzyć i pokazywać innym moje projekty. Pomyśł podsunął mi kolega i zaproponował, żebym sie zgłosił. Dzięki temu później zostałem redaktorem. Na razie , wracam aktualnie na scenę i zacznę znów być aktywny. Zacznę dalej tworzyć. Takie mam plany jak na razie związane ze scena.

Zdarza się tak, że początkowi twórcy zniechęcają się po pierwszym projekcie gdy im nie wychodzi i słyszą negatywne opinie na jego temat. Trochę ich było, nie ukrywam, że z mojej strony także się z tym spotkałem. A co ciebie zmotywowało do dalszego działania?
To prawda, miałem dużo negatywnych opinii na ten temat, ale nie zniechęcałem sie, ponieważ dzięki temu uczyłem sie na swoich błedach. Dobrze wiedziałem, że nie będę juz na początku bardzo dobry w tworzeniu i liczyłem się ze złymi opiniami. Myślałem, że później będę mógł lepiej tworzyć i po prostu pokazywać coraz lepsze projekty.

Dobrze, ostatnie już pytanie. Po ukończeniu aktualnego projektu, który nie pojawił się na scenie, (aczkolwiek mam nadzieję że go przedstawisz) planujesz się wziąć za kolejną grę, masz już jakiś zamysł?
Tak , przedstawię ten projekt. Na razie jednak nie mam pomysłu na nowe gry, aczkolwiek skończę 3 projekt na XP, który został przeze mnie tworzony , ale niedokończony z braku czasu a później zapomnienia. 

Dziękuję za wywiad =)

 
 
www.000webhost.com