Recenzja gry

 
 
 
Tajemnica Written Town - Lord Drachanel
(CrasheR)

data wydania: 2013
maker: 2k3
gatunek: przygodowa




DOWNLOAD

Po dość długiej nieobecności spowodowanej brakiem sprzętu, na którym odpalić mógłbym jakąkolwiek grę powracam z tytułem polskiego twórcy, który okazał się być pozycją bardzo interesującą. Usiądźcie wygodnie w fotelu, albowiem zapraszam was na wciągającą podróż do miejsca, w którym zatrzymał się czas. Witajcie w Written Town.

Fabuła:

Henry Barrow, pisarz i podróżnik znany na całym świecie umiera pozostawiając w żałobie wielu swoich fanów. Największym z nich jest Jonathan Moore. Główny bohater gry w bardzo dużym stopniu odczuwa śmierć człowieka, na który wzorował większość swojego życia. Zebrał on bowiem wszystkie dzieła, czytał wszelkie ciekawostki na temat swojego idola oraz podobnie jak on rozpoczął podróże po świecie. Jonathan jako osoba „znająca” podróżnika oraz przebieg jego życia postanawia napisać biografię pana Barrowa. Przeszkadza mu jednak w tym fakt, iż pisarz w swoich dziełach niewiele wspominał o swoim dzieciństwie, dlatego główny bohater decyduje się na wyruszenie do jego rodzinnego miasta „Written Town”. Gdy dojeżdża na miejsce zauważa, że owe miejsce jest dość specyficzne. Fakt, iż miasta nie można znaleźć na mapach, mieszkańcy zachowujący się dziwnie oraz samo miasto wyglądające jakby zatrzymało się w czasie, gdzieś około XVIII wieku powodują, że pan Moore postanawia nie tylko napisać biografię, ale również odkryć tajemnicę tego miejsca, co nie podoba się tubylcom. W całości nie podoba się jedynie zbyt szybko przedstawione wyjaśnienie, które zostaje nam podane na tacy po dotarciu do pewnego punktu w grze, można było przedstawić to w jakiś bardziej rozwinięty sposób, co spowodowałoby, że na ową grę gracz musiałby poświęcić trochę więcej czasu.

Mechanika:

Mechanika jest mocnym punktem tej produkcji. Proste rozwiązania w postaci „złap w rękę i dotknij”, czy dokładne przeszukanie okazały się być strzałem w dziesiątkę. Dobrze przemyślane zagadki oraz połączenia przedmiotów powodują, iż po odnalezieniu rozwiązania czujemy satysfakcję, a różnego rodzaju urozmaicenia w postaci mapy świata, czy półki z książkami/obrazu powodują, że gra nie jest monotonna. Chociaż czas podczas „dokładnego oglądania przedmiotu” może wydawać się trochę uciążliwym wydłużeniem rozgrywki nie zmniejszył on mojej chęci ukończenia projektu, ani radości po dotarciu do mety.

Oprawa audiowizualna:

Tileset dobrany do gry idealnie oddaje klimat XVIII wiecznego miasteczka, a potęgują go postacie, które za pomocą swych dialogów wydają się być autentyczne. Dobrze zbudowane mapy pomieszczeń mieszkalnych pokazują, iż Zombik zna się na ich tworzeniu. Muzyka również została dobrana z rozwagą, pasuje ona do całości i pozwala jeszcze bardziej wczuć się w historię. Jedynym minusem są postacie zripowane z serii Chrono Trigger. Całe szczęście nie ma ich zbyt wiele :)

Zakończenie:

Z całą pewnością Zombik jest równie specyficznym twórcą, co historia wykreowana przez niego w wyżej opisanym projekcie. Jako jeden z niewielu posiada on wiele dobrych pomysłów i nie boi się śmiałych posunięć, a z projektu na projekt staje się staje się coraz lepszy. Na koniec nie pozostaje już nic innego jak pogratulować udanego projektu i życzyć dalszych sukcesów oraz weny.


PLUSY:
-fabuła
-grafika
-muzyka
-dialogi


MINUSY:
-zakończenie podane na tacy
-zbyt długi czas „dokładnego przeszukiwania”
-ripy z Chrono Trigger


FABUŁA: 5/6
GRAFIKA: 5/6
KLIMAT: 5/6
MUZYKA: 4/6
MECHANIKA: 5/6

ŁĄCZNA OCENA: 5-


 
 
www.000webhost.com