Recenzja gry

 
 
 
Stacja Kosmiczna Czapla - Omnom
(Crasher)

data wydania: 2013
maker: VX
gatunek: przygodowa/S-F



DOWNLOAD

Krótka gra z gatunku S-f, która powstał jako odskocznia od głównego projektu Omnom'a.

Fabuła:

"Stacja kosmiczna Czapla", to projekt opowiadający historię Adam Denhoff'a udającego się na Ganimedes, aby zbadać przyczynę utraty łączności ze stacją Czapla. Początek gry przypomniał mi sytuację znaną z uniwersum gry pt. "Dead Space". Na szczęście szybko okazało się, iż tytuły te nie mają ze sobą wiele wspólnego. Całość rozpoczyna się bardzo profesjonalnie wykonanym wstępem, z którego dowiedzieć się możemy o celu naszej misji oraz o sytuacji głównego bohatera. Adam lądując na stacji, na której pokładzie znajdować powinno się 9 osób, nie kryje swych obaw. Z niewiadomych przyczyn do dłuższego czasu żadna z nich nie odezwała się do swoich pracodawców. Wyruszając w podróż do wnętrza "Czapli" trafić możemy na informacje, które pozwolą nam dokładniej zrozumieć sytuację przedstawioną przez Omnom'a (niektóre z nich związane są bezpośrednio z fabułą, inne zaś urozmaicać mają nam jedynie rozgrywkę). Tajemniczości historii dodaje również fakt, iż komputer pokładowy stacji przekazuje nam informację, że na statku znajduje się ktoś jeszcze. Jakaś nieorganiczna forma życia. Fabuła przypadła mi do gustu, fakt, iż występują w niej trzy różne zakończenia sprawił, że miałem jeszcze większą ochotę zagrać w ten tytuł. Niestety posiada on jedną bardzo ważną wadę. Całokształt nie został zbytnio rozwinięty, co sprawiło, iż cały projekt posiada około 25 minut zabawy.

Mechanika:

Jeżeli szukacie gry, z dużą ilością efektów, animacji oraz walk, to ten projekt nie jest dla was. Omnom postawił na "spacer", albowiem w grze chodzimy z jednej lokacji do drugiej starając się znaleźć odpowiedź do zagadki, bądź przedmioty pozwalające nam przejść dalej. Rozgrywka w SKC jest bardzo prosta, dlatego nie powinna ona sprawić nikomu większego problemu.

Oprawa audiowizualna:

Głównym założeniem gry był spacer po stacji kosmicznej, co oznacza, iż zwyczajne tile nie mogły spełnić tutaj swojej roli. "Kafelki" wykorzystane w SKC okazały się strzałem w dziesiątkę, a animacje drzwi czy plamy krwi dodały tytułowi klimatu. Lokacje wyglądają schludnie, a muzyka, choć nie znajduje się tutaj zbyt wiele utworów, wpada w ucho. Każdy element wybrany przez autora pasuje do siebie tworząc idealną kompozycję.

Zakończenie:

Choć była to jedynie odskocznia od głównego projektu Omnom pokazał, jak powinno się tworzyć gry. Całość wygląda przejrzyście i choć fabuła nie nadaje dużego tempa i nie przejawia wielu zwrotów akcji z całą pewnością stwierdzić mogę, iż jest to projekt warty uwagi.


PLUSY:
- świat S-f
- zagadki
- 3 Zakończenia

MINUSY:
- czas gry
- lekki niedosyt


FABUŁA: 4/6
GRAFIKA: 5/6
KLIMAT: 4/6
MUZYKA: 3/6
MECHANIKA: 3/6

ŁĄCZNA OCENA: 4-


 
 
www.000webhost.com