Recenzja gry

 
 
 
Brak Weny 2 - Zastępstwo - Preki
(Crasher)

data wydania: styczeń 2015
maker: 2k3
gatunek: przygodowa



DOWNLOAD

Każdy z nas musiał czasem odskoczyć na chwilę od swojego wielkiego ambitnego dzieła, które tworzy, aby móc odzyskać wenę wykorzystaną do intensywnego wytwarzania co raz to nowszych usprawnień do swojej gry. Krótki, prosty projekcik w lekkim klimacie może pomóc w takiej sytuacji. Takowe tytuły nie są raczej długo zapamiętywane. Czy jednak jest tak samo i w tym przypadku?

Pewnego pięknego dnia, gdy Ska'ciu jak co dzień przebywa na swoim stanowisku głównodowodzącego bazy wojskowej Agrethan, przypomina sobie, iż jego kolega w dniu jutrzejszym obchodzi urodziny. Oczywiście jest świadom tego, że nie można zmarnować takiej okazji do napicia się wina, dlatego też wzywa Prekiego, aby ten zastąpił go podczas nie do końca "abstynenckiej" imprezy oraz kilku dni ewentualnej nieobecności spowodowanej ogromnym kacem (niezły pijak z tego Ska'cia). Pomimo małego sprzeciwu Rits (kobieta ceniąca pieniądze oraz pasjansa ponad wszystko) główny bohater obejmuje dowodzenie nad bazą. Całość przypomina sielankową historię, która mogłaby skończyć się w kilka minut. Sytuacja nie jest jednak tak prosta jak mogłaby się wydawać, gdyż podczas zastępstwa następuje atak glitchy oraz literówek, które w szale chcą zniszczyć miasto. Preki, widząc co się dzieje, bez chwili zastanowienia wskakuje w kolorowego robota i wyrusza na swoją misję. Jak napisał sam autor "Brak Weny 2" to częściowo odwzorowany mały roleplay na Gadu-Gadu, który został przedstawiony w nieco interaktywny sposób.

Żuczek, wielki robot, podpalony dysk, czołgi, kolorowe oraz zbugowane lokacje to tylko część z rzeczy, które przyjdzie wam zobaczyć w tym projekcie, albowiem główny bohater walcząc z demonami przeszłości trafi do niejednego zwariowanego miejsca. Przyznać trzeba, że projekt graficznie prezentuje się schludnie, a spora ilość ciekawie wykonanych animacji cieszy oko. Nie jest to jednak wszystko. Dobrze dobrana muzyka powoduje, iż gra posiada specyficzny klimat, a dialogi tylko go potęgują. Luźne wypowiedzi często spowodują pojawienie się uśmiechu na waszych twarzach, a niektóre sceny sprawiają, że naprawdę nie będziecie wstanie powstrzymać się od wybuchu śmiechu.

Mechanika to bardzo mocna strona tej produkcji. Zręcznościowe fragmenty projektu są wymagające, co powoduje, iż po ukończeniu danego etapu czujemy dużą satysfakcję. Niestety, dla niektórych mogą okazać się elementem blokującym dalszą zabawę, a w efekcie zaniechanie dalszej gry z powodu owego wysokiego poziomu. A szkoda, gdyż zdarzenia wykonane z pomysłem oraz scenki umilają rozgrywkę, która i tak już sama w sobie jest ciekawa. Jedynym minusem, który trochę przeszkadza w beztroskim siekaniu wrogów jest mała ilość broni, którą dysponujemy.

Sporo ilość przełączników, zdarzeń, warunków i zmiennych spowodowała, iż projekt ze zwykłego "adventure'a" przemienił się w wymagającą zręcznościówkę. Kilka mini gier, duża ilość pistoletów oraz pustych magazynków, sceny rodem z horroru, specyficzny klimat, dopasowana muzyka, garść nawiązań, wysoki poziom powodujący niemałe zadowolenie z przejścia do kolejnego etapu, a co najważniejsze spora wyobraźnia i umiejętności autora spowodowały, iż niepozorny projekt, który miał być jedynie odetchnięciem od głównej produkcji okazał się tytułem, który na długo pozostanie w pamięci graczy.


PLUSY:
- Spora dawka specyficznego humoru
- Dobrze wykonane animacje
- zabójczy klimat
- Nawiązania
- Wymagająca


MINUSY:
- Wysoki poziom trudności powodujący, iż gra nie jest dla każdego
- Zbyt małą różnorodność broni we fragmentach zręcznościowych


FABUŁA: 5/6
GRAFIKA: 5/6
KLIMAT: 5/6
MUZYKA: 4/6
MECHANIKA: 4/6


ŁĄCZNA OCENA: 4+


 
 
www.000webhost.com