Poradniki

 
 
 
Tutorial mappingu - Woods
(Senga)

Witajcie! :)
Po przerwie, jaką zrobiłem w pisaniu do Gońca, przyszedł czas na nowy poradnik. Tym razem pokażę wam, jak mappować rzadko uczęszczany, tajemniczy las... W takich mapach ważne jest odpowiednie ułożenie drzew i małych elementów. Ale nie będę więcej mówił - weźmy się do dzieła!

Krok 1 - Zrobienie mapy.
Tak jak w poprzednim tutorialu będę mappował na mapie 20x15. Do gęstego lasu użyję tilesetu nr 2 - Woods. BGM i BGS ustawiacie wg własnego uznania.


Krok 2 - Wypełnienie podłoża
Tak jak w przypadku polanki zapełniamy podłoże starając się nie zostawić wolnego miejsca. W autotilesetach mamy jeszcze dwa inne, które służą do zrobienia tzw. dachu lasu, jednak dla mnie są one bezużyteczne, gdyż prawdziwy las możemy zrobić używając samych drzew :)


Krok 3 - Drzewa
Chyba najtrudniejszy krok zrobienia dobrej mapy lasu. Jeżeli chcemy zrobić gęsty i tajemniczy las, będziemy musieli się trochę pomęczyć. Ja stawiam drzewa tak, że ich dolną część stawiam na drugiej warstwie, a górną na trzeciej, i jest to wg mnie najlepszy sposób (oczywiście czasem się nie da, gdyż na drugiej warstwie jest podłoże albo inne drzewo i trzeba kombinować z warstwą zdarzeń albo obcinać podłoże). Drzewa możemy stawiać w kupkach, tzn.:


Jednak bardziej preferuje sposób "sklejania" ich ze sobą przez całą mapę.. Las wydaje się wtedy bardziej tajemniczy i jest po prostu gęstszy.


Przy stawianiu drzew miejmy na uwadze to, że małe puste zakątki wypełnimy elementami otoczenia... Jednak w większe dziury zawsze starajmy wepchnąć jakiś kawałek drzewa. Nie zapominajmy również, że w tym tilesecie na dole mamy duże drzewo, którego również można użyć. Ok, ja skończyłem, a wyszło to tak:


I dla pokazania, jak wygląda to od środka, na trzeciej warstwie:


Krok 4 - Dodatki
Ok, najtrudniejsze mamy już za sobą. Teraz możemy powrzucać roślinek na drugiej i trzeciej warstwie. Jeżeli wasz las jest nieuczęszczany przez ludność, nie krępujcie się przed rzucaniem krzaków na ścieżce. Jednakże bądźmy też rozsądni, kto widział kwiaty na drodze..? (nawet rzadko uczęszczanej).


Jeszcze tylko jakiś pieniek i kamień. I mapkę mamy gotową. Możemy dać jeszcze jakiś filar, ognisko, ale to już zależy od uznania..


Krok 5 - Odcień Ekranu
Mamy do czynienia z gęstym lasem, więc powinny przeważać kolory zimne.. Możemy również dodać trochę tzw. "Grey". Moje współczynniki: -34, 0, 17, 34.


Krok 6 - Fog:
Tutaj przydałoby się coś gęstego.. Wybrałem w tym celu fog Sandstorm02 z RTP. Moje współczynniki: 0, 64, Sub, 200, 2, 2


Krok 7 - Maska Świetlna Z tym nie możemy przesadzić, gdyż las ma być tajemniczy, a zbyt "cukierkowa" maska mogłaby zniszczyć jego charakter. Ja użyłem lekkiego białego światła znalezionego w internecie. Opacity jest ustawione na 150.


Krok 8 - Eventy Tutaj już według własnego uznania.. Ja dodałem parę zwierząt, to wszystko...

I tak zrobiliśmy klimatyczny lasek, jak to się mówi, "żyjący własnym życiem". W następnym poradniku pokażę wam, jak zrobić góry, które wielu osobom sprawiają nie lada problem ;) Póki co pozdrawiam was i róbcie gry! :D

 
 
www.000webhost.com