prev next
 
 

Ostatnie artykuły

 
 
 
01.04.2017

Kejbyl IV: Patpokalipsa - recenzja

Kolejna część Kejbyl jest wielkim uradowaniem dla mnie gdyż, jest to jedna z moich ulubionych serii stworzonych w RPG Makerze. Ciekawe jak prezentuje się czwarta już odsłona cyklu. Zapraszam do miłej lektury ;D
 
 
27.03.2017

Poziom trudności w grach RM - cz. 3

W tym, ostatnim już, artykule na temat trudności w RM-ówkach zostanie omówiona kwestia zmian stopnia natężenia trudności - nie jednak w kwestii wyboru „poziomów trudności” (co zostało omówione w poprzedniej części artykułu), a w przemianach trudności Wyzwań na przestrzeni gry i spraw z tym związanych.

 

 
 
18.03.2017

VladArges - wywiad

Z okazji stu subskrypcji dziś rozmawiam z twórcą między innymi Dark Dawn i Arkany, scenowczem o wielu nickach: Diablo, Geralt, Doom, Diabeł, a także YouTuberowy Vlad ;D
 
 
12.03.2017

Poziom trudności w grach RM - cz. 2

Kontynuując zagadnienie trudności w grach z pierwszej części artykułu, teraz skupimy się na meta-Wyzwanich - zagadnieniach pobocznych związanych z trudnością. W trzeciej części artykułu temat zostanie zamknięty omówieniem trudności w skali całej gry.

 

 
 
01.03.2017

Poziom trudności w grach RM - analiza

Parę tygodni przed opublikowaniem tego artykułu, na Gospodzie w wątku „Goniec RM” rozgorzała rozmowa o stopniu trudności w RM-ówkach. Postanowiłem podjąć się tematu, bo mnie samego to zagadnienie trapiło od dłuższego czasu.

 

 
 
28.02.2017

Charlie Vermin - wywiad

Gier stworzył wiele, ale twórca jest tylko jeden.... Dziś rozmawiam z twórcą takich makerówek jak NYE'14 lub Proper, czyli Charlie Verminem, twórcą 1001 gier spod RPG Makera 2003 ;D
 
 
11.02.2017

Mody - analiza

Kto z nas nie słyszał o zgromadzeniach moderskich, które w wolnych chwilach tworzą fanowskie modyfikacje oparte na silniku gry? Najlepszym tego przykładem jest gra Gothic. Jednak teraz zajrzyjmy do naszego środowiska...

 

 
 
17.01.2017

Fani w ukryciu - analiza


Dziś dość kontrowersyjny temat związany z jednym z największych japońskich przedsiębiorstw branży gier video – Nintendo.
 
 
 
15.01.2017

Gry dziwne i dziwniejsze - analiza

Witam wszystkich na moich wykładach. Nazywam się PRO Profesor i jestem specjalistą w dziedzinie RPG Makera. Dziś odpowiemy sobie na bardzo ważne pytanie - do czego służy RPG Maker?
Las rąk w górze... hm... może pan w okularach w ostatnim rzędzie?
 
 
 
10.01.2017

Moda na wulgaryzmy - analiza

Nie ukrywamy, że posługiwanie się językiem niecenzuralnym jest rzeczą ludzką. Kiedy się wkurzymy, jesteśmy podekscytowani zdarza nam się powiedzieć sobie słowo na k*, słowo na ch* lub słowo na p*. Podobny fenomen pojawia się również w grach, nawet tych stworzonych w RPG Makerze. Jednak czy jest to dobre?