Analizy

 
 
 
D.Season - Radscythe
(CrasheR)

data wydania: 2012
maker: VX
gatunek: Film

DOWNLOAD

Początkowo miała to być recenzja, ale wraz z Crasherem uznaliśmy, że nie można tego projektu porównywać z pełnoprawnymi grami, stąd brak oceny i pojawienie się artykułu w dziale Analiz -
ravenone


Jak prawie każda moja recenzja, ta również będzie opisywać „grę” pochodzącą z ręki zagranicznego twórcy. Jednakże będzie w niej coś nowego, a mianowicie w szóstej już pracy chciałbym przedstawić wam kilkunastominutowy film stworzony na konkurs oparty o temat „zimowej tragedii”.

Fabuła:

Fabuła w „grze” jest czymś bardzo intrygującym. Mimo kilkunastominutowego trwania sprawia, że po ukończeniu wątku mamy ochotę dowiedzieć się, co było dalej. Opowieść rozpoczyna się, gdy główny bohater konwersuje z ciemnowłosym mężczyzną o specyfiku, który może pomóc mu przed utratą kontroli na swoim ciałem i mordowania kolejnych niewinnych osób. Rozmówca prosi go jednak, aby opowiedział mu wszystko od początku, tak więc Steffan streszcza całą historię, mówi, że wychowywał się w nienazwanym sierocińcu nr 9. Pomyśleć można, iż nie jest to coś nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że w owym ośrodku dzieci były torturowane. Sprawdzano bowiem w ten sposób, które z nich jest wystarczające wytrzymałe i może zostać przygotowywane do funkcji „super żołnierza”. Te, które przetrwały otrzymywały „demona”. Resztę powinniście zobaczyć sami.

Mechanika:

W tym aspekcie nie ma się do czego przyczepić. Scenka zaprezentowana jest schludnie, nie widać błędów, a okienka wiadomości czy ruch kamery sprawiają, że całość wygląda bardzo dobrze. Niektórym może się jednak nie spodobać fakt, iż jest to prawie całkowicie scenka. Jak dla mnie jest to jednak mocna zaleta.

Oprawa audiowizualna:

Wszystkich utworów znaleźć można tutaj niewiele, ponieważ cała lista zawiera jedynie cztery pozycje. Są one jednak idealnie dopasowane do fabuły i sytuacji, w jakich zostają odtworzone. Graficznie wszystko również prezentuje się bardzo dobrze. Wybrany tileset dodaje całości klimatu.

Zakończenie:

Mimo niewielu interaktywnych momentów i krótkiej historii Radscythe pokazał jak powinno używać się maker’a. Całość dopięta jest na ostatni guzik, a grafika oraz muzyka są idealnie dobrane do fabuły. Jedynym minusem tej produkcji jest długość, co prawda konkurs ograniczał długość prac do dwudziestu minut, jednakże przed wydaniem autor mógł wydłużyć projekt. Nie piszę tutaj o przedłużeniu gameplay’u, ale rozbudowaniu historii i stworzeniu dłuższego, choć trzydziestominutowego „filmu”, gdyż mogło być z tego coś, co zapadłoby w pamięć wielu osobom.

PLUSY:
- krótka, ale dobra fabuła
- oprawa audiowizualna
- Dialogi

MINUSY:
- długość


 
 
www.000webhost.com